بهینه سازی سایت (SEO) چیست
نوشته شده توسط : ساحل


بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی کبیر بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این جستار از انجا ناشی می شود که اکثر ملت از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خویش استفاده میکنند.
شاید بتوان گفت که نزدیک همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند.
SEO چیست؟
معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این جستار از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود کاربرد میکنند. به عنوان نمونه در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی نخست نتایج جستجو نگاه میکنند. فلذا برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی نخست نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در باره روشهای فنی همانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات پسندیده سایت و رویهمرفته محتوایی که موتورهای جستجو همنشین دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. بدبختانه شوربختانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای نمونه اگر صفحه وب شما در یگانه از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، شدنی است در دیگر موتورها این چنین نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام دگرگونی ها عملکرد درون موتورهای جستجو است. فلذا آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این دگرگونی ها بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی گوناگون خویش را تابع این موتورها قرار میدهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر بر پایه اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را آغاز کند. در صورتیکه این پیشه طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این پیشه خیلی آسان تر و بخردانه تر است که شما در همان بار نخست که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، دربرگیرنده بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.
چرا SEO مهم است؟
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد پایین بعضی از دلایل این موضوع می باشند :

رتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از تارنما شما دعوت میکند.
87 در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک چگونگی دارند.
91 در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
طبق واپسین تحقیقات بیش از 250 میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس اتمام میگیرد.
چه کسانی به SEO نیاز دارند؟
هر وب سایتی که به سوی بازرگانی و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خویش را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند.
هدف پایانی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات اثر داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند.
اگر کمپانی شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت باستانی خویش را دارد باید توجه داشته باشید که برای ترقی باید SEO را در الویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه کبیر می برد و شما را در بازار معرفی میکند.





:: برچسب‌ها: بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 1144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: